29.6.05

Τα ψηφιακά ΚΕΠ

Αφορμή γι' αυτό το σημείωμα δόθηκε από την πρωτολογία του πρωθυπουργού στη Βουλή στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη δημόσια διοίκηση και πιο συγκεκριμένα από τις αναφορές στα έργα και τις ημέρες των ΚΕΠ.

Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε την εκτίμηση ότι τα ΚΕΠ "μετατρέπονται, σταδιακά, σε Κέντρα Ολοκληρωμένων Συναλλαγών" αφού προηγουμένως εξασφαλίσθηκαν οι πόροι που εγγυώνται τη βιωσιμότητά τους, ψηφίστηκαν διατάξεις που τους επιτρέπουν ν’ αποκτήσουν σταθερό και εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και η προετοιμασία ένταξης σ' αυτά νέων υπηρεσιών, όπως π.χ η πληρωμή διαφόρων τελών και λογαριασμών με πιστωτικές κάρτες. "Μέσα σ' ένα χρόνο οι διαδικασίες που διεκπεραιώνονται από τα ΚΕΠ αυξήθηκαν κατά 250% και οι επισκέψεις σ’ αυτά τετραπλασιάστηκαν", τόνισε συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα μήπως ήρθε η ώρα για το επόμενο βήμα; Η δέσμη υπηρεσιών από τη πλευρά του δημοσίου είναι αναγνωρίσιμη κι αποδεκτή από τη μεγάλη πλειοψηφία της κοινής γνώμης καθώς διαθέτει brand name με προστιθέμενη αξία και για το δημόσιο και για τους πολίτες.

Η κυβέρνηση Καραμανλή μπορεί και πρέπει να επεκτείνει γρήγορα, με συνέπεια και συνέχεια, το μοντέλο της παροχής μιας μεγαλύτερης δέσμης υπηρεσιών μέσω των ΚΕΠ (ακόμη κι αν χρειασθεί να αποκτήσουν την μορφή "ψηφιακών" ΚΕΠ) προκειμένου να απαλλαγούν οι πολίτες και οι δημόσιες υπηρεσίες από το περιττό γραφειοκρατικό φορτίο που συσσωρεύει κόστος και αναποτελεσματικότητα.

Μ' άλλα λόγια, η διεύρυνση της δέσμης των παρεχόμενων υπηρεσιών, η επιτάχυνση του προγράμματος δημιουργίας νέων ΚΕΠ στις μεγάλες πόλεις και στην περιφέρεια, καθώς και η ένταση της προσπάθειας για "ψηφιοποίηση" της όλης λειτουργίας του, αποτελούν σήμερα ένα από τα θεμέλια της "επανίδρυσης" του κράτους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: