13.4.05

Πέραν των τηλε- παραθύρων!!!

Κι όμως, η είδηση της υπογραφής του μνημονίου απο τους εκπροσώπους τριών κυβερνήσεων (χθές στην Σόφια) που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση μιάς απο τις πλέον στρατηγικές επενδύσεις στην περιοχή, εκείνη της κατασκευής , με ιδιωτική παρουσία και συμμετοχή, του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης βρέθηκε στα ... αζήτητα της θεματολογίας των βραδυνών δελτίων ειδήσεων της τηλεόρασης.

Στην αξιολόγηση των επικεφαλής των ενημερωτικών διευθύνσεων των καναλιών φαίνεται οτι μετρήθηκε και βρέθηκε ... ελλιποβαρής σε σχέση με τον ... Κούγια, τον Παπαθεμελή και την Έλενα Παπαρίζου!!!

Δυστυχώς, για την διεθνούς χαρακτήρα πολυμετοχική επένδυση που θα δώσει δουλειές αλλά και θα έχει «μερτικό» στην ανάπτυξη μιάς ολόκληρης περιοχής δεν είναι «λαϊκό» θέμα και πολύ περισσότερο δεν τρελλαίνει τα μηχανάκια της AGB...

Πάντως, το πρόβλημα αυτό καθ΄ αυτό δεν είναι οι αξιολογήσεις των τηλε - στάρς δημοσιογράφων (ανεξαρτήτως φύλου) αλλά το ίδιο το πρόβλημα της ποιότητας της ενημέρωσης... Και αυτό το πρόβλημα δεν λύνεται ούτε με ενίσχυση του ρόλου των εποπτικών και διοικητικών αρχών (βλέπε ΕΣΡ), ούτε με αποσπασματικές νομοθετικές ή άλλες παρεμβάσεις.

Το μοναδικό, ίσως, φάρμακο σε αυτήν την περίπτωση θα ήταν η απόφαση της δημόσιας τηλεόρασης - σε πρώτο στάδιο - να δώσει πρόσβαση στη συχνότητα της σε ανεξάρτητες παραγωγές ειδησεογραφικών και ενημερωτικών προγραμμάτων απο εκδοτικούς ομίλους, οι οποίοι πληρούν ορισμένα βασικά εχχέγγυα αξιοπιστίας και φερεγγυότητας σε σχέση με την ποιότητα και τα χαρακηριστικά της ενημέρωσης.

Η σκέψη αυτή ίσως φαίνεται ουτοπική αλλά εμπεριέχει αρκετά ρεαλιστικά στοιχεία για την ενίσχυση των επιλογών των πολιτών στο επίπεδο της ενημέρωσης.

Ο ανταγωνισμός του ... πλουραλισμού( έστω και με αυτόν τον τρόπο) μπορεί να επιφέρει το σημαντικότερο πλήγμα στην κυριαρχία των τηλε - παραθύρων σε συνδυασμό με ένα συνολικό σχέδιο για την ρήξη και την ανατροπή με την υφιστάμενη νομοθεσία που έλκει την καταγωγή της απο τα κατεστημένα της διαπλοκής (αδειοδοτήσεις, σχέσεις διαφήμισης με τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηλεμετρήσεις κ.α).

Δεν υπάρχουν σχόλια: