
Η δεύτερη επισήμανση αφορά το πακέτο των 14 βασικών επιλογών για την Οικονομία όπως διατυπώθηκαν μια προς μια δια στόματος Καραμανλή.
1ον Αποκρατικοποιήσεις, ιδιωτικοποιήσεις. Ξεπεράσαμε κατά πολύ τους στόχους μας,αφού τα έσοδα έφτασαν τα 2,1 δις ευρώ, 30% περισσότερα από ό,τι είχαμε προϋπολογίσει. Παράλληλα, προετοιμάσαμε το έδαφος για τη νέα διεύρυνση του προγράμματος. (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, λιμάνια. Αλλά και περαιτέρω αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στην Εμπορική και την Αγροτική Τράπεζα, η οποία, μετά το πρόγραμμα της αναδιάρθρωσής της, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον μεγάλων θεσμικών επενδυτών).
2ον Ενιαίο πλαίσιο για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουμε τις δυνάμεις της Χώρας μας. Να απελευθερωθούν νέοι πόροι προς το κοινωνικό Κράτος,να κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια, για να γίνουν έργα υποδομής σε ολόκληρη τη Χώρα και να αναπτυχθούν νέες επιχειρηματικές δράσεις και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας.
3ον Εξυγίανση και νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΔΕΚΟ. Απόφασή μας, για όλες τις ΔΕΚΟ, είναι να διασφαλιστεί και ο κοινωνικός τους ρόλος και ο σεβασμός στο χρήμα του φορολογούμενου. Ενισχύεται η εποπτεία τους, από τους αρμόδιους φορείς και μπαίνουν σε εφαρμογή, παντού, οι αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης και τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.Η ομαλή οικονομική πορεία των ΔΕΚΟ που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο (και, ιδίως, η ανταπόκρισή τους στους κανόνες του ανταγωνισμού) επιβάλλει, για το μέλλον, τη σταδιακή προσαρμογή των εργασιακών σχέσεων στο εσωτερικό τους προς εκείνες του ιδιωτικού τομέα. Παράλληλα, εφαρμόζονται ενιαίοι κανόνες (σε όλες τις ΔΕΚΟ, πλην εκείνων που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο) για το ύψος των αμοιβών των διοικήσεών τους και τον τρόπο αξιολόγησης της θητείας τους. Το ίδιο και για τις διοικήσεις όλων των Ν.Π.Ι και Δ.Δ. του Δημόσιου Τομέα.
4ον Απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, καθώς και στοχευμένες πολιτικές για τη μείωση της πετρελαϊκής εξάρτησης της Χώρας. Όλοκληρώνεται άμεσα το νομοθετικό πλαίσιο για την ενεργειακή αγορά και ανοίγει ένα ευρύτατο πεδίο για μεγάλης κλίμακας επενδύσεις και ενισχύονται (με κοινοτικά προγράμματα και εθνική συμμετοχή) οι επενδυτικές πρωτοβουλίες στα βιοκαύσιμα και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
5ον Κατάρτιση εθνικού χωροταξικού σχεδίου, αλλά και ειδικών χωροταξικών σχεδίων για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τον Τουρισμό, τη Βιομηχανία, τους Ορεινούς Όγκους και τον Παράκτιο Χώρο. Να ξέρει κάθε επενδυτής πού και σε τί μπορεί να επενδύσει. Χωρίς καθυστερήσεις και αβεβαιότητες. Χωρίς εμπλοκές και διαπλοκές.
6ον Αναμόρφωση των κινήτρων (του ν. 89 του ’67) για την ενθάρρυνση αλλοδαπών,αλλά και εγχώριων επιχειρήσεων, που παρέχουν υπηρεσίες, αποκλειστικά και μόνον εκτός συνόρων, και έχουν την έδρα τους στη Χώρα μας.
7ον Διευκόλυνση της ίδρυσης και της διακοπής λειτουργίας των επιχειρήσεων. Θεσπίζεται, για το σκοπό αυτό, νέο πλαίσιο, για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων του εμπορίου και των υπηρεσιών και αναμορφώνεται το Πτωχευτικό Δίκαιο.
8ον Θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση των επιπτώσεων των νόμων την ανταγωνιστικότητα και την Ανάπτυξη. Υιοθετήσαμε συγκεκριμένο σύστημα, που θα εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης.
9ον Αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας.Υπουργεία, Επιχειρήσεις και Οργανισμοί του Δημοσίου, άρχισαν, ήδη, να καταγράφουν την περιουσία τους και να οργανώνουν την αξιοποίησή της.Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα.Ήδη, προχωρούν πέντε (5) διεθνείς διαγωνισμοί από την Εταιρία Ολυμπιακά Ακίνητα καθώς και άλλοι οκτώ (8)από την Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης,για αξιοποίηση των ακινήτων τους.
10ον Συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών του Δημοσίου και φραγμός στις σπατάλες. Η προσπάθεια άρχισε, αποδίδει ήδη σημαντικά αποτελέσματα, και εντείνεται ακόμη περισσότερο:Για το σκοπό αυτό, ενισχύονται οι θεσμοί των δημοσιονομικών ελέγχων, με στόχο την εξασφάλιση αποτελεσματικότητας στη διαχείριση των δημόσιων πόρων, θεσπίζονται αποτελεσματικοί μηχανισμοί για την πλήρη διαφάνεια στη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, κατατίθεται (μέσα στις επόμενες ημέρες) νομοσχέδιο για το νέο καθεστώς προμηθειών στις Ένοπλες Δυνάμεις(Μειώνονται οι συνολικές αμυντικές δαπάνες, από το 4,1% του Α.Ε.Π., που ήταν στην τετραετία ’99-2003, στο 2,96%, για τη διετία 2005-2006).
11ον Διάλογος σε βάθος χρόνου για το Ασφαλιστικό, ώστε να προετοιμαστούν έγκαιρα οι λύσεις που απαιτούνται, και να διασφαλιστεί (πέραν της επόμενης δεκαετίας) η βιωσιμότητα του συστήματος. Σε κάθε περίπτωση, η Κυβέρνηση επιδιώκει τη συνεργασία, με όλους τους κοινωνικούς εταίρους και όλα τα πολιτικά κόμματα.
12ον Δραστική αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής των οικονομικά ισχυρών. Είναι οικονομική αναγκαιότητα, επιταγή ισονομίας και υποχρέωση της Πολιτείας. Είναι απόφαση που δεν παζαρεύεται.
13ον Προετοιμάζεται, για να εφαρμοστεί, από το 2007, σταδιακή μείωση των συντελεστών φορολογίας για τα φυσικά πρόσωπα. Είναι επιλογή με προσανατολισμό το κοινωνικό όφελος. Επιλογή, που μπορεί να τροφοδοτήσει, ακόμη περισσότερο, την ανάπτυξη και να συμβάλει στην εμπέδωση σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ Κράτους και φορολογούμενου πολίτη.
14ον Περιφερειακή αναδιάρθρωση, ενόψει του επόμενου Κ.Π.Σ. Η Χώρα, μπροστά στις ανάγκες της Νέας Εποχής και του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Ανάπτυξης, χωρίζεται σε πέντε (5) Μείζονες Αναπτυξιακές και Προγραμματικές Περιφέρειες. Παραμένουν βεβαίως, οι υφιστάμενες διοικητικές Περιφέρειες και ενισχύονται ως προς τη δομή και τη δημοκρατική τους νομιμοποίηση. Ιδίως, μάλιστα, με τη θεσμοθέτηση, εν μέρει, αιρετού Περιφερειακού Συμβουλίου. Παράλληλα, ανοίγουμε ευρύτατο διάλογο με τα κόμματα και τους αρμόδιους αντιπροσωπευτικούς φορείς για το μέλλον της Αποκέντρωσης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου