Αλήθεια, τι πραγματικά εννοεί ο υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης Καραμανλή κ. Μιχάλης Λιάπης με το όρο "εξυγίανση όλων αυτών των ΔΕΚΟ με κοινωνικό όμως χαρακτήρα και χωρίς να θιγούν τα κεκτημένα δικαιώματα των εργαζόμενων".
Πολύ δε περισσότερο, γιατί επιμένει σε κάθε περίπτωση να ανεμίζει τη σημαία της «κοινωνικής ευαισθησίας» εμφανιζόμενος εκείνος έναντι των συναδέλφων του ως ultra "κοινωνιστής" των δεκαετιών της μεταπολεμικής περιόδου και μάλιστα σε ζητήματα όπου δεν μετράται τόσο η... κοινωνική ευαισθησία αλλά η αποτελεσματικότητα της διαχείρισης και η διασφάλιση των μακροπρόθεσμων συμφερόντων των πολιτών.
Ο κ. Λιάπης σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίασης της Διϋπουργικής Επιτροπής θέλησε και πάλι να διαφοροποιηθεί και να υπερασπίσει ένα μοντέλο οργάνωσης και διοίκησης ΔΕΚΟ που είναι όχι μόνο παρωχημένο και αναποτελεσματικό αλλά η συντήρηση του καταλήγει να πλήττει τα πραγματικά συμφέροντα της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών (ακόμη και εκείνων που χρησιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες…).
Όσο για την θεωρία ότι οι ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών είναι ελλειμματικές γιατί παρέχουν επιδοτούμενες υπηρεσίες στους πολίτες είναι παλαιά και δοκιμασμένη αλλά έχει περάσει η μπογιά της και δεν πείθει κανένα –ούτε καν τους ύστερους σοσιαλιστές …
Άλλωστε, υπάρχουν τεχνικές και μέθοδοι προκειμένου η εκάστοτε κυβέρνηση να επιδοτεί τους πραγματικά μη έχοντες προκειμένου να χρησιμοποιούν τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα. Αλλά, άλλο η επιδότηση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων κι εντελώς άλλο η σπατάλη πόρων προκειμένου να μην θιγούν τα προνόμια των συνδικαλιστικών συντεχνιών και των κομματικών μηχανισμών.
Προς ενημέρωση μετα τεκμηρίων, ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα των δηλώσεων του κ. Λιάπη:
Υπάρχουν πράγματι ελλείμματα. Συσσωρευμένα ελλείμματα δεκαετιών, που δημιουργήθηκαν από κακοδιαχειρίσεις και σπατάλες. Από την άλλη όμως, να σας θυμίσω, ότι οι συγκοινωνίες είναι ένα κοινωνικό αγαθό και γι’ αυτό επιδοτείται. Και επειδή επιδοτείται, δημιουργούνται ελλείμματα. Είναι μια πολιτική επιλογή της πολιτείας διαχρονικά, για να στηρίξει τις ασθενέστερες κοινωνικά τάξεις και να έχουν φθηνές συγκοινωνίες. Ασφαλώς λοιπόν προχωράμε στην εξυγίανση όλων αυτών των ΔΕΚΟ, με κοινωνικό όμως χαρακτήρα και χωρίς να θιγούν τα κεκτημένα δικαιώματα των εργαζόμενων. Και εμείς στο δικό μας Υπουργείο το κάναμε πράξη, ήδη στον ΟΑΣΑ, που υπάγονται τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και ο Ηλεκτρικός. Είχαμε μια πολύ καλή περσινή χρονιά, που περιορίσαμε τα ελλείμματα, με χρηστή διαχείριση, κατά 10%. Αυτός είναι ένας "μπούσουλας" για τα επόμενα χρόνια και για όλους τους Οργανισμούς μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου