27.5.06

Σχετικά με το κοινωνικό μέρισμα και την επιχειρηματικότητα.


Η σταθερή και συστηματική αναζήτηση της δυναμικής, έτσι κι αλλιώς, σχέσης ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα και το κοινωνικό μέρισμα (τα κέρδη που επιστρέφουν στη κοινωνία, αν προτιμάτε) ήταν το βασικό ερέθισμα για το αφιέρωμα που οργάνωσε και επιμελήθηκε η επιτελική ομάδα του Forum "Αγορά Ιδεών" για τα νέα πεδία δράσης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, για τα όρια και τις προοπτικές της στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Το αφιέρωμα δημοσιεύεται σήμερα στο EνThesis -ειδικό ένθετο με ελληνικού ενδιαφέροντος κατά κύριο λόγο θεματολογία και με ιδιαίτερη έμφαση στο διάλογο γύρω από κρίσιμα ζητήματα της πολιτικής και οικονομικής αγοράς- που φιλοξενείται στο τεύχος Μαΐου της σειράς «Η Καθημερινή-Ειδικές Εκδόσεις- Τhe Economist» ( Το συγκεκριμένο τεύχος διανέμεται σήμερα μαζί με την εφημερίδα «Η Καθημερινή»).

Στο ίδιο τεύχος παρουσιάζεται ένα πολύ πρόσφατο και άκρως ενδιαφέρον αφιέρωμα του περιοδικού The Economist για την εναλλακτική αγορά των New Media, με περισσή ελληνική συνεισφορά από bloggers ( αναζητείστε τους στις σελίδες του e-rooster) και στελέχη της εγχώριας αγοράς των media και της επικοινωνίας.

1 σχόλιο:

J. είπε...

Πολύ καλό τό άρθρο "Ο κώδικας των bloggers" και γενικότερα το ένθετο Καθημερινής-Economist για τα new media. Προφανώς θα υπάρχουν και άλλα παρόμοια τον τελευταίο καιρό, αλλά ως φανατικός αναγνώστης της Καθημερινής αυτό έτυχε να διαβάσω. Μου προκαλεί εντύπωση πάντως η αναφορά για "εκ του περισσού πολυτέλεια" της καθημερινής μας δημοσιογραφίας. Μπορεί φυσικά να είναι και έτσι ή μπορεί το blog να γίνει ένα απλό PR-instrument. Αλλά μπορεί και να δημιουργείται για άλλους λόγους. Το πιο πρόσφατο blog μου πάντως ξεκίνησε μετά από "άρνηση" κάποιων εφημερίδων κύρους υποτίθεται να δημοσιεύσουν στήλη με συγκεκριμένο ύφος και θεματολογία για τα media-μάλλον για να ακριβολογώ δεν επρόκειτο για άρνηση ακριβώς, δεν ξέρω αν στην ψυχή-άβυσσο των αρμοδίων υπήρχε άρνηση ή κατάφαση, αλλά πάντως υπήρχε η συμπεριφορά "θα δούμε-ναι μας αρέσει, φέρτο να μπει-άσε μωρέ, μπορεί την άλλη εβδομάδα- θα δούμε αργότερα- πάρε με τηλέφωνο- με πήρες τηλέφωνο; δεν μου είπε κανείς τίποτε, ξαναπάρε...", μία νοοτροπία διαδεδομένη στα ελληνικά ΜΜΕ και λίγο υποτιμητική για έναν άνθρωπο με χρόνια εμπειρίας στη δημοσιογραφία. Να εξηγούμαι, δεν λέω φυσικά ότι κατάφερα κάτι ούτε λέω ότι μετάνιωσε η εφημερίδα τάδε που δεν με δημοσίευσε. Επισημαίνω απλώς ότι τα blogs προσφέρουν μια διέξοδο έκφρασης σε ανθρώπους που υποφέρουν από τη "λογική της παρεούλας". Επομένως βλέπουν το blog ως κάτι παρισσότερο από μία "εκ του περισσού πολυτέλεια".