21.9.06

Οι "Πανάγοι", το Επιτροπάτο του Ανταγωνισμού και η "επιείκια"

Σε επίσημο έγγραφο της Επιτροπής Ανταγωνισμού –διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της- προβάλλεται η θέση ότι "το όφελος που προκύπτει για τους καταναλωτές και τους πολίτες από τον εντοπισμό και την καταστολή των συμπράξεων είναι μεγαλύτερο από το κέρδος που θα απέφερε η επιβολή προστίμων στις επιχειρήσεις εκείνες, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στην Επιτροπή να εντοπίσει και να εξουδετερώσει πρακτικές της μορφής αυτής".

Ανεξαρτήτως της όποιας συμφωνίας ή διαφωνίας με την πολιτική των "προστίμων", η συγκεκριμένη θέση της Επιτροπής Ανταγωνισμού πρέπει να αξιολογηθεί ως απολύτως θετική καθώς φαίνεται να διαμορφώνει την ικανή και απαραίτητη επιχειρηματολογία για την έλευση και τη χρήση του ευεργετικού, για τους "παραβάτες",μέτρου της επιείκειας…

Το επίσημο έγγραφο που περιλαμβάνει ολόκληρη την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εισαγωγή και την εφαρμογή προγράμματος επιείκειας ως επιπλέον αποτελεσματικού όπλου για την αντιμετώπιση των "μυστικών οριζοντίων συμπράξεων"(πρακτική καρτέλ) φέρει ημερομηνία 17/3/2006, δηλαδή τουλάχιστον 6 μήνες πριν από την σύλληψη των "Πανάγων".

Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι το τι άραγε έφταιξε και το όπλο της Επιτροπής Ανταγωνισμού έπαθε αφλογιστία ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η έρευνα για το καρτέλ της γαλακτοβιομηχανίας βρισκόταν –όπως επιχειρούν αγωνιωδώς αρμόδιοι, συναρμόδιοι και πολλαπλώς αναρμόδιοι να μας πείσουν- σε πλήρη εξέλιξη;

H απάντηση πιθανότατα να βρίσκεται στις … προύποθέσεις που θέτει με την απόφαση της η ίδια η Επιτροπή.

"Η Επιτροπή θεωρεί ότι η συνεργασία μιας επιχείρησης στη διαπίστωση της ύπαρξης μιας σύμπραξης έχει ουσιαστική αξία. Η αποφασιστική συμβολή στην έναρξη διαδικασίας έρευνας ή στον εντοπισμό και στην απόδειξη μιας παράβασης δικαιολογεί τη χορήγηση απαλλαγής από την επιβολή οποιουδήποτε προστίμου στην εν λόγω επιχείρηση, υπό τον όρο ότι πληρούνται ορισμένες πρόσθετες προϋποθέσεις".


Αν ανατρέξουμε στο ειδικό κεφάλαιο της απόφασης για τις προϋποθέσεις μείωσης ή και απαλλαγής από τα πρόστιμα θα κατανοήσουμε ίσως ευχερέστερα τους όρους που διαμόρφωσαν την παρεμβολή και την παρέμβασης των "Πανάγων". Κατ΄ουσία η απόφαση με τις προϋποθέσεις που ορίζει συμβάλλει στην σύνθεση ενός δαιδαλώδους οικοδομήματος ελέγχων, αξιολόγησης και αποτίμησης των στοιχείων και των αποδείξεων εκ μέρους του παραβάτη και υποψήφιου ανανήψαντα στις διαδικασίες του οποίου εμπλέκονται υπάλληλοι επί υπαλλήλων και υπηρεσίες επί υπηρεσιών με προεξάρχοντα τον ρόλο του γενικού διευθυντή σε αυτές τις διαδικασίες.

Σχεδόν όλες οι ενέργειες των εμπλεκομένων ενεργειών προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού περνούν, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της απόφασης, από το κόσκινο του γενικού διευθυντή, δηλαδή του ήδη προφυλακισθέντος κ. Π. Αδαμόπουλου, ενώ η χαρτούρα που απαιτείται για να πιστοποιηθεί και να πιστωθεί η συμβολή μιας εμπλεκόμενης επιχείρησης απαιτεί τον όγκο που διαθέτει ένα αυτοκινούμενο κοντέινερ…


ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ: Καλές και χρήσιμες οι αποφάσεις τέτοιου είδους αλλά ακόμη πιο καλό και χρήσιμο θα ήταν αν έλεγχε και κάποιος τους ελέγχοντες και κυρίως την δυνατότητα εφαρμογής αυτών των αποφάσεων στην σκληρή ελληνική πραγματικότητα…

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Όπου υπάρχουν νόμοι, κοιτάς να τους εφαρμόσεις και δεν φτιάχνεις επιτροπές. Είναι προτιμότερο να ελέγχεις αυστηρά τους δικαστές και το σύστημα δικαιοσύνης, παρά να παράγεις 150 επιτροπές και συμβούλια, τα οποία μόνο σκοπο έχουν την τακτοποίηση ημετέρων και το άρμεγμα μιζών για την συντήρηση του πολιτικού συστήματος.
Όταν μιλάς για επανιδρυση, φρόντισε να μειώσεις το κράτος όχι μόνο στα υπουργεία, αλλά στις δομές τους.
Όλοι μιλάνε για την επιτροπή ανταγωνισμού. Για το ΦΠΑ γιατί δεν ανοιγει κανένας το στόμα του?