20.10.06

Εκπαίδευση: Κρατικό μονοπώλιο και δημόσιο συμφέρον


Η εκπαίδευση , δίχως αμφισβήτηση, είναι και θα παραμείνει ένα δημόσιο αγαθό. Επιπλέον, η εκπαίδευση -σε όλες τις βαθμίδες της και σε όλες τις μορφές της- υπηρετεί πρώτης προτεραιότητας στόχους δημόσιου συμφέροντος.

Αλλά, στην εποχή μας τα προαναφερόμενα αξιώματα και η παραδοχή τους στο πλαίσιο μιας κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας της Δύσης δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης αποτελεί μονοπώλιο του υπερσυγκεντρωτικού κράτους και των πολυποίκιλων μηχανισμών τους. Επιπλέον δε η είσοδος στο πεδίο -ή αν προτιμάτε, στην αγορά- της παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και άλλων πάροχων (ιδιωτών, μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων και οργανισμών, πρωτοβουλίες πολιτών) δεν σημαίνει ότι η εκπαίδευση –πανεπιστημιακή εν προκειμένω- ότι χάνει το χαρακτήρα του δημόσιου αγαθού.

Σε κάθε περίπτωση, η εκπαίδευση ανεξαρτήτως της φυσιογνωμίας του πάροχου των υπηρεσιών εξακολουθεί να αποτελεί δημόσιο αγαθό.

Αυτά τα ολίγα για όλους όσοι υπερασπίζονται το κρατικό μονοπώλιο της εκπαίδευσης και το ταυτίζουν με την έννοια του δημοσίου αγαθού ή του δημοσίου συμφέροντος. Έλεος, σύντροφοι!!! Το τείχος του Βερολίνου έχει καταρρεύσει προ πολλού χρόνου και η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών έχει επιλέξει να μην ζει σε κράτος-απομεινάρι του ένδοξου Σοβιετικού παρελθόντος!!!

(Οι ιδέες του think tank Reform για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αποτελούν ένα αξιόπιστο και προκλητικό πακέτο για όλους όσοι δεν χωράνε στα σχήματα του κρατικού μονοπωλίου …)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Η εκπαίδευση , δίχως αμφισβήτηση, είναι και θα παραμείνει ένα δημόσιο αγαθό.

Τί είναι δημόσιο αγαθό;